OPIS SCHORZENIA

Rozcięgno podeszwowe – z angielskiego “plantar fascia” gdzie “plantar” odnosi się do okolicy występowania, czyli dolnej części stopy. A “fascia” określa włóknistą tkankę łączną. – to pasmo tkanki włóknistej po spodniej części stopy. Zaczyna się na guzie piętowym i rozszerzając się biegnie do stawów śródstopno-paliczkowych. Zapalenie przyczepu na guzie piętowym, jest często zamiennie i trochę zbyt pochopnie nazywane ostrogą piętową. Ze względu na  miejsce i rodzaj występowania bólu. Tworzenie się ostrogi piętowej w miejscu przyczepu rozcięgna podeszwowego do guza piętowego, jest w dużym uproszczeniu efektem wtórnym zapalenia tworzącego się w tej okolicy. Z powodu zwiększonego napięcia na przebiegu rozcięgna. Jest wiele czynników wywołujących zapalenie rozcięgna podeszwowego, powodem jest obniżony łuk podłużny stopy czy zmiana obuwia na twardsze.

Ból obciążanej części pięty, charakterystycznym objawem jest rozruchowy ból pięty. Pojawiający się po spoczynku a zmniejszający się po “rozchodzeniu”. Także ból pięty nasilający się po wysiłku, kiedy stopa jest już zmęczona a pięta “ugnieciona” i podrażniona, można także wywołać ból przy ucisku pięty.

Głównym zadaniem jest odciążenie guza piętowego, poza tym zwykle potrzebne jest również odtworzenie i odciążenie łuków stopy, a tym samym odciążenie rozcięgna podeszwowego

Zapalenie rozcięgna podeszwowego

Zapalenie rozcięgna podeszwowegomortyzujące wkładki do butów, bol stopy, ból kolana, ból kręgosłupa, ból w kolanie, cena wkładek ortopedycznych, cena wkładek ortopedycznych dla dzieci, cienkie wkładki do butów, czarne wkładki do butów, dla niego, do butów, dobór wkładek ortopedycznych, dobre wkładki do butów, dobre wkładki do butów trekkingowych, gdzie kupić wkładki do butów, gdzie kupić wkładki ortopedyczne, gdzie zrobić wkładki ortopedyczne w warszawie, hallux wkładki, halluxy wkładki, haluksy wkładki, haluksy wkładki do butów, haluksy wkładki ortopedyczne, ile kosztują wkładki ortopedyczne, indywidualne wkładki ortopedyczne, indywidualne wkładki ortopedyczne cena, indywidualne wkładki ortopedyczne warszawa, jak leczyć płaskostopie poprzeczne, jak leczyć płaskostopie u dorosłych, jakie wkładki do butów, jakie wkładki do butów do biegania, jakie wkładki do butów sportowych, jakie wkładki na płaskostopie, jakie wkładki na płaskostopie poprzeczne, komputerowe badanie stóp, koślawość kolan, koślawość kolan wkładki