OPIS SCHORZENIA

Schorzenie dotyczące chrząstki, w tym wypadku rzepki. Do chondromalacji dochodzi w wyniku nadmiernego nacisku powierzchni stawowych dwóch kości. Z czasem dochodzi do uszkadzania struktury chrząstki, najpierw tak zwanego spluszowacenia, a następnie jej ścierania i pękania, aż do całkowitego jej wytarcia na obciążanej powierzchni. Zwykle o chondromalacji rzepki mówimy w związku z bocznym przyparciem rzepki, gdy dochodzi do zaburzenia biomechaniki pracy kolna, a tym samym złego ustawienia rzepki. Zamiast bezkonfliktowo pracować w swojej osi, rzepka zaczyna dociskać do kłykcia bocznego kości udowej, co jest powodem uszkadzania chrząstki.

O ile początkowe fazy ścierania chrząstki nie dają o sobie znać. Tak całkowity ubytek chrząstki powoduje tarcie o siebie warstw podchrzęstnych kości co jest już bardzo bolesne. Dlatego warto możliwie jak najwcześniej wyeliminować przyczynę uszkadzania chrząstki i zahamować dalsze jej niszczenie. Jednym z pierwszych objawów przeciążenia kolana które z czasem mogą powodować niszczenie stawu, to ból “pod rzepką” zwykle po zewnętrznej stronie, obrzęk kolana, ból kolana przy siadaniu, kucaniu.

Dzięki prawidłowemu ustawieniu stawów skokowych możemy wpłynąć na zmianę ustawienia stawów kolanowych, a tym samym odciążyć staw rzepkowo-udowy.

Chondromalacja rzepki

wkładki profilaktyczne, wkładki profilaktyczne dla dzieci, wkładki profilaktyczne do butów dla dzieci, wkładki profilowane, wkładki profilowane dla dzieci, wkładki profilowane do butów, wkładki profilowane do butów dla dzieci, wkładki pronujące, wkładki pronujące stopę, wkładki rehabilitacyjne do butów, wkładki sportowe, wkładki sportowe do butów, wkładki supinacyjne, wkładki supinujące, wkładki supinujące, wkładki supinujące cena, wkładki supinujące dla dzieci, wkładki supinujące dla dzieci cena, wkładki supinujące dla dzieci warszawa, wkładki supinujące korytkowe, wkładki supinujące korytkowe dla dzieci, wkładki supinujące pięty, wkładki supinujące tyłostopie, wkładki supinujące warszawa, wkładki supinujące z pelotą, wkładki termoplastyczne, wkładki termoplastyczne cena, wkładki termoplastyczne warszawa, wkładki z pelotą, zapiętki, zapiętki do butów, gdzie zrobić wkładki ortopedyczne w warszawie