Zdrowa stopa ulgą dla Twojej głowy

Stopa jest podstawą całego organizmu. Jeśli występuje jakaś dysfunkcja w stopie, jest pewne, że z czasem pojawią się inne problemy – na przykład z kolanem, biodrem czy kręgosłupem.

Jeśli kość piętowa ułożona jest w koślawości, razem z resztą kości stępu ustawia się w hiperpronacji. Takie ustawienie może powodować ból po przyśrodkowej stronie stopy i stawu skokowego, co jest spowodowane nadmiernym rozciągnięciem mięśni i więzadeł. Lub po stronie bocznej, gdzie w wyniku złego ułożenia kości stawu skokowego, kostka boczna dociska do kości skokowej.

Jeśli kość skokowa ześlizguje się przyśrodkowo z kości piętowej, wpływa na ustawienie podudzia, które rotuje wewnętrznie. Razem z podudziem kolano skręca się do środka co może prowadzić do koślawości kolan.

Jeśli kolano ustawia się w rotacji wewnętrznej, może powodować ból z rozciągnięcia po przyśrodkowej stronie, ból przeciążeniowy wywołany uciskiem po bocznej stronie stawu, ból z podrażnienia przyczepu pasma biodrowo-piszczelowego, a także wpływa na boczne ustawienie rzepki, co w efekcie może powodować chondromalację rzepki – to tylko jedne z ważniejszych wpływów złego ustawienia stopy na kolano.

Idąc wyżej, udo także rotuje się do środka. Wpływając na nadmierną rotację wewnętrzną w stawie biodrowym co z kolei powoduje że miednica ustawia się w przodopochyleniu. Skutkuje to przykurczem mięśni przywodzicieli i zginaczy stawu biodrowego, nadmierne napięcie więzadeł stawu biodrowego co powoduje nadmierne dociśnięcie głowy kości udowej do panewki w efekcie wtórnym prowadząc do zmian zwyrodnieniowych.

Przodopochylenie miednicy wpływa na ustawienie kręgosłupa. Pogłębia się lordoza w odcinku lędźwiowym, co wywołuje nadmierne napięcie mięśni tej okolicy, kompensacyjnie pogłębia się kifoza w odcinku piersiowym, ramiona rotują się wewnętrznie, zamyka się klatka piersiowa.

Głowa wychyla się do przodu, szyja przeciąża się w przeproście. Boli szyja, bolą barki, napięcie mięśni może powodować także bóle, czy zawroty głowy. Ponieważ każdy mięsień w naszym organizmie jest “połączony” z następnym, łańcuch przyczynowo skutkowy. Te przyczyny zaczynające się w złym ułożeniu stóp, mogą mieć efekt w bólu głowy.

Ludzki organizm działa jak system naczyń połączonych,
każdy jeden fragment jest współzależny od innych.

Zdrowa stopa ulgą dla Twojej głowy

Zdrowa stopa ulgą dla Twojej głowyZdrowa stopa ulgą dla Twojej głowy, Zdrowa stopa ulgą dla Twojej głowy, Zdrowa stopa ulgą dla Twojej głowy