Zdrowa stopa ulgą dla twojej głowy

STOPA JEST PODSTAWĄ CAŁEGO ORGANIZMU. JEŚLI WYSTĘPUJE JAKAŚ DYSFUNKCJA W STOPIE, JEST PEWNE, ŻE Z CZASEM POJAWIĄ SIĘ INNE PROBLEMY – NA PRZYKŁAD Z KOLANEM, BIODREM CZY KRĘGOSŁUPEM.

Jeśli kość piętowa ułożona jest w koślawości, razem z resztą kości stępu ustawia się w hiperpronacji. Takie ustawienie może powodować ból po przyśrodkowej stronie stopy i stawu skokowego, co jest spowodowane nadmiernym rozciągnięciem mięśni i więzadeł. Lub po stronie bocznej, gdzie w wyniku złego ułożenia kości stawu skokowego, kostka boczna dociska do kości skokowej.

Jeśli kość skokowa ześlizguje się przyśrodkowo z kości piętowej, wpływa na ustawienie podudzia, które rotuje wewnętrznie. Razem z podudziem kolano skręca się do środka co może prowadzić do koślawości kolan.

Jeśli kolano ustawia się w rotacji wewnętrznej, może powodować ból z rozciągnięcia po przyśrodkowej stronie, ból przeciążeniowy wywołany uciskiem po bocznej stronie stawu, ból z podrażnienia przyczepu pasma biodrowo-piszczelowego, a także wpływa na boczne ustawienie rzepki, co w efekcie może powodować chondromalację rzepki – to tylko jedne z ważniejszych wpływów złego ustawienia stopy na kolano.

Idąc wyżej, udo także rotuje się do środka. Wpływając na nadmierną rotację wewnętrzną w stawie biodrowym co z kolei powoduje że miednica ustawia się w przodopochyleniu. Skutkuje to przykurczem mięśni przywodzicieli i zginaczy stawu biodrowego, nadmierne napięcie więzadeł stawu biodrowego co powoduje nadmierne dociśnięcie głowy kości udowej do panewki w efekcie wtórnym prowadząc do zmian zwyrodnieniowych.

Przodopochylenie miednicy wpływa na ustawienie kręgosłupa. Pogłębia się lordoza w odcinku lędźwiowym, co wywołuje nadmierne napięcie mięśni tej okolicy, kompensacyjnie pogłębia się kifoza w odcinku piersiowym, ramiona rotują się wewnętrznie, zamyka się klatka piersiowa.

Głowa wychyla się do przodu, szyja przeciąża się w przeproście. Boli szyja, bolą barki, napięcie mięśni może powodować także bóle, czy zawroty głowy. Ponieważ każdy mięsień w naszym organizmie jest “połączony” z następnym, łańcuch przyczynowo skutkowy. Te przyczyny zaczynające się w złym ułożeniu stóp, mogą mieć efekt w bólu głowy.

LUDZKI ORGANIZM DZIAŁA JAK SYSTEM NACZYŃ POŁĄCZONYCH,
KAŻDY JEDEN FRAGMENT JEST WSPÓŁZALEŻNY OD INNYCH.